Nagenoeg 50 jaar na de oprichtingsdatum vierde het Ermelo’s Mannenkoor afgelopen zaterdag zijn gouden jubileum met een jubileumconcert. Voor een geheel gevulde Immanuelkerk werd een prachtige zeer gevarieerde muzikale avond verzorgd met veel zang van het Mannenkoor natuurlijk, maar ook met muziek door orkest en solisten die zeer bij het publiek in de smaak viel. Ab Weegenaar wist opnieuw alle partijen tot een harmonieus geheel samen te smeden. Enkele muzikale hoogtepunten waren het trompetspel van Arjan en Edith Post die samen met Marco de Keizer op orgel en Bert Elbertsen op de vleugel hun reputatie als trompetduo bevestigden. En ook Rosa Ligtermoet maakte weer indruk op velen met haar indrukwekkende stem, onder meer bij het vertolken van het mooie nummer Walking in the air. Aan het slot van het concert was er nog een verrassing. De voorzitter van het EMK Gerrit Paarlberg maakte bekend dat de Koninklijke Christelijke Zangersbond heeft besloten om aan Steven Visser vanwege 50 jaar lidmaatschap een  ereteken toe te kennen. De bijbehorende reversspeld werd door de beschermheer van het koor, burgemeester Hans v ROO9158 Verbeterd NRan Daalen persoonlijk bij de jubilaris opgespeld.

De foto's zijn gemaakt door Jan de Roo.

Bij actuele foto's staan er ook nog een aantal.

Rosa